Flag_of_Sweden_svg-3.png Flag_of_Denmark_svg-2.png Flag_of_Finland_svg.png Flag_of_the_United_Kingdom_svg.png Flag_of_Germany_svg-2.png

Flagge_Edenhall_Imagebrochure-1-2.jpg

EDENHALL-12.jpg

PSSBS Chassi

Anti-Svängning och Balans System

ROPA har utvecklat ett nytt upphängningskoncept med 2 pendelaxlar i kombination med 4 stabiliserande cylindrar för Panther 2-serien av självgående betupptagare. Jämfört med tidigare chassi på tvåaxlad betupptagare, har maskinens svängning minskats med en 50%.
Ojämna fält (t ex vid körning längs en vägkant) överförs endast hälften till ramen tack vare rullstabilisering av chassit!

Hydrauliskt hjulbelastningskompensationssystem

Rullstabilisering med helautomatisk hydraulisk hjulbelastning och lutningskompensation

  •  2 svängaxlar med 4 stabiliseringscylindrar
  • 50% mindre rullande rörelser på chassit och tre punkter för mer exakt räckvidd och mindre skador på betor
  • Minskat materialslitage, förlängd livslängd
  • Hydraulisk anslutning av stabiliseringscylindrarna från varje sida
  • Kompensation av hjulbelastningar mellan fram och bakaxlar -> bättre dragkraft och mindre markpackning
  • Större lutningsstabilitet, mindre risk för vältning
  • Bättre plogdjupskontroll, mindre jordupphämtning
  • Stora Michelin Ultraflex däck, endast 2 bars tryck
  • Bättre körkomfort även på snedställda nedfarter och kuperade fält

Datorstyrd lutningskompensation

Optimal lutningskompensation med två pendelaxlar med stabiliseringscylindrar

ROPA har utvecklat ett innovativt chassikoncept med 2 pendelaxlar i kombination med 4 stabiliserande cylindrar för Panther 2-serien.
Jämfört med föregående chassi som användes i 2-axelbetupptagare har maskinens svängning minskats med en 50%.

 

 

Hytt, bettank och chassi förblir i vågrätt läge

Anledningen till förbättringen är den hydrauliska anslutningen av stabiliseringscylindrarna på fram- och bakaxlarna på ena sidan, så ojämnhet i ett hjul på en annan nivå påverkar bara ramen med 50 procent jämfört med det tidigare systemet. Minskningen av chassisvingen förbättrar både rad- och djupstyrning, eftersom chassit är medelvärde för båda axlarna.

Dansk-flagga.png


Kontakta oss

Edenhall Mek Verkstad AB

Vallåkravägen 54

SE-253 43  Vallåkra

inf..@edenhall.se

Tel. +4642324050

Vi syns även på

Faceb.jpg