Flag_of_Sweden_svg-3.png Flag_of_Denmark_svg-2.png Flag_of_Finland_svg.png Flag_of_the_United_Kingdom_svg.png Flag_of_Germany_svg-2.png

Flagge_Edenhall_Imagebrochure-1-2.jpg

EDENHALL-12.jpg

Chassikoncept  R-Soil Protect

Hydrauliskt chassisystem - rullstabilisering med lastkompensation

ROPA har utvecklat speciellt för Tiger ett innovativt chassikoncept med en pendlande framaxel i kombination med två hydrauliskt stödda bakaxlar. Jämfört med tidigare chassi på 3-axelbetupptagare (där är axlarna bultade på ramen) minskar maskinens svängning med en tredjedel! Anledningen till förbättringen är den hydrauliska anslutningen av cylindrarna på fram- och bakaxlarna på ena sidan, så ojämnhet i ett hjul på en annan nivå påverkar bara ramen med 33 procent jämfört med det tidigare systemet. Tack vare minskningen av chassisvängningen förbättras rad- och djupstyrningen samtidigt, eftersom ramen är medelvärdet till tre axlar. Axelns hydrauliska anslutning fördelar alltid belastningen lika mycket.

Soil-protective hydrauliskt chassisystem

Jorden blir skyddad med mindre markpacknig

Den nya tekniken i kombination med endast 1,4 bar däcktryckstryck är idealiskt för hållbar markhantering.

  • Betydligt lägre martryck på grund av däcktryckstrycket minskat med 1 bar jämfört med euro-Tiger V8-4 - unikt i betfält
  • 49% större däckkontaktområde, 33% mindre kontakttryck tack vare IF1000 / 55 R32 CerexBib
  • Betydande minskning av lasttoppar genom lastöverföring: 8% mindre på första axeln, 37% mindre på andra axeln, 43% mindre på tredje axeln
  • Last fördelad jämt över alla hjul med nätverkshydraulik
  • På lutningen flyttas lasten och tyngdpunkten på nedre sidan av lutningen till toppen av lutningen
  • Rengöringselementen styrs horisontellt även på backarna, vilket ger perfekt rengöringsegenskaper
  • Minskat jordpackning i betfälten även på sidoslänter utan att behöva öka lufttrycket
  • Upprätthåller och skyddar markstrukturen, säkerställer infiltration och luftutbyte

Sammanfattning: Resurser och minskad markpackning för hållbar markförvaltning

Hydrauliskt chassisystem

Höjningskompensation upp till 10%

Det automatiska nivåregleringssystemet med sex hydraulcylindrar och sensorer är unikt bland 3-axelade självgångare. Chassit hålls helt horisontellt för upp till 10 procent sidolutning. Tyngdpunkten och därmed belastningen på hjulens lägsta sida flyttas till den övre sidan.

Balansen av marktrycket blir balanserad

Hjulets spårdjup på sluttningens nedre sida reduceras väsentligt, infiltrationskapaciteten behålls, vilket därigenom signifikant minskar erosionsrisken vid kraftiga regn. Maskinens ​stabilitet och dragkraft ökar kraftigt, risken för att tippa över reduceras avsevärt tillsammans med ökad körkomfort.

GRAVITEKRAV OCH JORDTRYCKKOMPENSATION GRAVITEKRAV

Hjulets vikt och spårdjup på sluttningens undersida minskas avsevärt, markens infiltrationskapacitet upprätthålls - detta är till stor fördel för att minimera risken för erosion vid kraftigt regn. Lutningsstabilitet och dragkraft ökar kraftigt. Risken för tippning minskar avsevärt och körkomforten ökar. Minskat jordprocent på ​sockerbetorna på hällor med minskat däcktryck!

Minskat marktryck

De nya Tigerens däck med minskat marktryck gör honom mycket imponerande. Bra markskydd säkerställs även med full bettank på ca 43 m³ ca. 30 t med Michelin 800/70 R38 Ultraflex-däck på framaxeln och extra Michelin CerexBib IF1000 / 55 R 32 CFO-däck på bakaxlarna. Markpackningen minskar tillsammans med förbättrade dämpningsegenskaper vid endast 1,4 bar däcktryckstryck i alla sex hjulen. MICHELIN CerexBib IF1000 / 55 R 32 CFO är den nya generationen däck för hållbart minskat marktryck.

Dansk-flagga.png


Kontakta oss

Edenhall Mek Verkstad AB

Vallåkravägen 54

SE-253 43  Vallåkra

inf..@edenhall.se

Tel. +4642324050

Vi syns även på

Faceb.jpg