Flag_of_Sweden_svg-3.png Flag_of_Denmark_svg-2.png Flag_of_Finland_svg.png Flag_of_the_United_Kingdom_svg.png Flag_of_Germany_svg-2.png

Flagge_Edenhall_Imagebrochure-1-2.jpg

EDENHALL-12.jpg

R-Soil Protect

Hydrauliskt chassisystem - rullstabilisering med lastkompensation

ROPA har utvecklat ett innovativt chassikoncept med en oscillerande framaxel i kombination med två hydrauliskt stödda bakaxlar speciellt för flaggskeppet Tiger. Jämfört med chassit på tidigare 3-axlade betupptagare (med den centrala axeln fixerad på ramen) minskar detta maskinens svängning med en tredjedel! Anledningen till förbättringen är den hydrauliska anslutningen av cylindrarna på fram- och bakaxlarna på ena sidan, så ojämnhet i ett hjul på en annan nivå påverkar bara ramen med 33 procent jämfört med det tidigare systemet. Tack vare minskningen av gungningen ichassit förbättras rad- och djupstyrningen samtidigt, eftersom ramen är medelvärdet till positionen på tre axlar. Axelarnas hydrauliska anslutning fördelar alltid lasten jämnt över alla 6 hjul. Mindre svängning, signifikant ökad körkomfort och bättre kvalitet på skörden.

Soil-protective - hydrauliskt chassi system

Nu ännu mindre jordpackning

ROPA R-Soil Protect är en kombination av ett unikt minskat marktryck, hydraulisk chassisystem med nya MICHELIN CerexBib däckteknik. Denna teknik med minskad jordpackning fick en silvermedalj på Agritechnica i Hannover. Det kräver endast 1,4 bar däcktryck och det finns som alternativ i Tiger 6. Synergin hos det hydrauliska chassit med den nya generationen MICHELIN IF1000 / 55 R32 CerexBib däck ger ännu bättre kontaktyta med minskad jordpackning ger signifikant minskat kontakttryck.

 


Minskad markpackning genom betydligt lägre belastningstoppar.

Chassit från Tiger 6 minskar lasttopparna med 8 % på 1:a axeln, 37 % på 2:a axeln och 43 % på 3:e axeln

Hydrauliskt chassisystem

Höjningskompensation upp till 10%

Det automatiska nivåregleringssystemet med sex hydraulcylindrar och sensorer är unikt bland 3-axlade självgångare. Chassit hålls helt horisontellt för upp till 10 procent sidolut. Tyngdpunkten och därmed belastningen på hjulens lägsta sida flyttas till den övre sidan.

Balansen av marktrycket blir balanserad

Hjulets spårdjup på sluttningens nedre sida reduceras väsentligt, infiltrationskapaciteten behålls, vilket därigenom signifikant minskar erosionsrisken vid kraftiga regn. Maskinens ​stabilitet och dragkraft ökar kraftigt, risken för att tippa över reduceras avsevärt tillsammans med ökad körkomfort.


Minskat marktryck

De nya Tigerens däck med minskat marktryck gör honom mycket imponerande. Minskat  jordpackning säkerställs även med full bettank på ca 43 m³ eller c:a 30 ton med Michelin 800/70 R38 Ultraflex-däck på framaxeln och extra Michelin CerexBib IF1000 / 55 R 32 CFO-däck på bakaxlarna. Jorden är skyddad tillsammans med förbättrade dämpningsegenskaper vid endast 1,4 bar däcktryckstryck i alla sex hjulen. MICHELIN CerexBib IF1000 / 55 R 32 CFO är den nya generationen däck för hållbart marktryck

Dansk-flagga.png


Kontakta oss

Edenhall Mek Verkstad AB

Vallåkravägen 54

SE-253 43  Vallåkra

inf..@edenhall.se

Tel. +4642324050

Vi syns även på

Faceb.jpg